Iskrownik quad 110 125
Iskrownik
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
Iskrownik quad 110 125
Iskrownik

Stator iskrownik quad 110 125 6 cewek

Brak na stanie
Opis

Iskrownik quad 110 125 

  • 6 cewek
  • z kostka na 4 piny + jeden przewód luźny
  • impulsator

Do quadów z silnikami 1P52FMH 152FMH

Inne określenia prezentowanej części to stator , zapłon lub stojan .

Dane techniczne
Stan:
Nowy
KATALOG
UKŁAD ELEKTRYCZNY
47,53 zł
Brutto
Stator iskrownik quad 110 125 6 cewek

*Pola wymagane

near_me Koszt wysyłki: od 16 zł
local_shipping Wysyłamy: InPost, GLS, Pocztex
date_range Czas dostawy: 1-3 dni
Więcej informacji

Iskrownik quad 110

Wszystko fajnie, jest power a quad śmiga, jak należy. Pokonanie niewielkiego strumyczka nie powinno sprawiać trudności. Do czasu, kiedy ATV zatrzymuje się pośrodku i...zaczyna się kombinacja.

Jak go ponownie uruchomić? Nijak. To jest właśnie ten moment kiedy wyobrażenia zderzają się z okrutną prawdą, co w połączeniu z brakiem wiedzy skutkuje wymuszonym rozwojem tężyzny fizycznej. W końcu wypchnięcie quada z błota wymaga pary. Potem jeszcze kilkukilometrowe popychanko.

A wszystko dlatego, że zapomnieliśmy, iż quady z niższej półki cenowej, przeważnie mają zapłon elektryczny, bez tzw. kopniaka. Czyli, woda plus elektryczny rozruch równa się itd. Szczególnie wrażliwym elementem w tym układzie jest Iskrownik quad 110, właśnie z powodu swojej zdumiewającej niechęci do wszystkiego, co mokre.

Iskrownik quad 110, do czego służy?

Mamy do czynienia z urządzeniem wyposażonym w kilka cewek, przerywacza i kondensatora. Prąd w cewce wytwarza pole magnetyczne, którego nagły zanik wywołuje siłę elektromotoryczną indukcji, czego efektem jest wysokie napięcie. Stąd już prosta droga do powstania iskry zapalającej mieszankę paliwowo-powietrzną.

Iskrownik quad 110, jak sprawdzić?

O ile posiadanie układu zapłonowego elektrycznego jest prawdziwym błogosławieństwem, o tyle ewentualna awaria może przysporzyć siwych włosów. Sam mam białe więc wiem, o czym mówię. Diagnostyka w poszukiwaniu powodu braku iskry wymaga wręcz anielskiej cierpliwości. Każdy z elementów musi być sprawdzony osobno, krok po kroku.

Ocena stanu iskrownika w przydomowym garażu może być wykonana za pomocą miernika elektrycznego. Należy sprawdzić oporność impulsatora i cewki wzbudzenia. Miernik powinien być ustawiony na oporność wyrażaną w omach. Jeden przewód łączymy z masą a drugi z impulsatorem, w przypadku cewki czynności powtarzamy analogicznie. W każdym wypadku miernik powinien wykazać jakąś wartość (tekst jest przeznaczony dla amatorów). W przypadku braku reakcji miernika iskrownik należy wymienić na nowy, który można nabyć już za 65,00 zł w sklepie „cylindr.pl”.

Warto pamiętać, że obecna aura aż prosi się o wypad na szlaki, pod warunkiem, że po powrocie oczyścimy quada dość dokładnie z wszelkich pozostałości po śniegu i błocie.

Zresztą, kto by o tym nie wiedział, no nie?

Loading...